marți, 24 ianuarie 2017



Sfanta Xenia din Petersburg

Desi initial am vrut sa scriu in acesta seara despre o alta tema, am renuntat, gandindu-ma sa scriu cateva cuvinte despre Sfanta Xenia cea nebuna pentru Hristos, una din sfintele tare dragi sufletului meu, care mi-a fost alaturi atunci cand am alergat la ajutorul ei.
            La varsta de 22 de ani Sfanta Xenia s-a căsătorit cu Andrei Teodorovici Petrov, colonel si cantaret la curtea imperiala. Cei doi s-au potrivit cu adevarat si s-au iubit foarte mult. Casatoria lor a fost inaă scurta. Dupa numai trei ani si jumatate, Andrei Teodorovici s-a imbolnavit si a murit.
Sfanta Xenia a impartit intreaga avere la saraci, casa a daruit-o unei prietene si, imbracata in mantia sotului, a decis sa traiasca, ca o „nebuna” pentru Hristos. De la varsta de 26 de ani a trait in saracie, indurand frigul si arsita, setea si foamea. Tot ceea ce primea, daruia celor saraci. Datorita vietii ei, bineplacuta lui Dumnezeu, a primit darul inainte-vederii, al tamaduirii bolilor.
De-a lungul vietii Sfintei, locuitorii Storonei Petersburgului (un cartier al saracilor) se bucurau de fiecare data cand se intalneau cu ea, pentru ca ea aducea binecuvantare casei, insanatosirea copiiilor, etc.
Dupa trecerea Sfintei la cele vesnice, minunile continua si azi la mormantul ei.

Sfanta Xenia ai grija si de noi pacatosii.


Niciun comentariu: