joi, 15 septembrie 2016

RENOVARE APARTAMENT

RENOVARE APARTAMENT - PARTEA A PATRA

Desi am promis ca intr-o postare viitoare am sa va povestesc despre cautarile noastre pentru a ajunge la o baie frumoasa si ieftina, prefer sa va povestesc combinat: lucrarile care au avut loc si cumparaturile facute.
La inceput de august, au venit baietii care ne fac circuitul la centrala si au spus ca se ocupa ei si de instalatia sanitara. Stiind ca sunt baieti harnici si priceputi am acceptat si le-am promis ca scoatem noi faianta de pe pereti.
Deci, week-endul de la sfarsitul lunii iulie si inceputul lunii august a fost un week-end de foc pentru sot, baiat si viitorul ginere. In urma unei munci titanice, care s-a lasat, din pacate, si cu un accident ce l-a tinut pe viitorul nostru ginere in concediu medical o saptamana, au reusit doar atat:



  
Duminica seara, meseriasii, vazand ce am reusit sa facem ne-au propus sa vina ei si sa sparga faianta si gresia in cele doua bai. Am acceptat, in ideea ca totul se va face mai repede si vom scapa de santier. Desi intial au spus ca fac asta ca sa ne ajute, in final, dupa ce au spart in baia mare, ne-au cerut 100 de lei de persoana (au fost trei persoane), asa ca la baia mica le-am spus STOP.
Luni, 1 august, muncitorii au venit devreme si au muncit cu spor, insa lucrurile s-au complicat, asa ca nu au avut cum sa avanseze cu lucrarea cum si-au propus.
Atfel, faianta fiind pusa cu ciment de constructie si cu foarte multi ani in urma, in momentul cand a fost sparta, a cazut si intreaga tencuiala de pe perete. Intrucat cada a fost mai mare decat dimensiunea baii, muncitorii care au construit blocul, au gasit de cuviinta sa faca un sant in perete, astfel incat cada sa intre in baie. Pe de alta parte, aceeasi muncitori, intai au pus cada direct pe placa de ciment si au zidit-o, dupa care au turnat sapa si uite asa ne-am trezit cu o diferenta de nivel, fiind necesara turnarea sapei.






Seara, cand muncitorii si-au terminat ziua de lucru, ne-au spus ca trebuie turnata sapa, trebuiesc reziditi si gletuiti peretii si abia dupa aceea pot continua ei.
S-au oferit sa toarne ei sapa, spunand ca ne costa 200 lei. Stiind ca sunt seriosi am acceptat, desi pretul mi s-a parut putin cam mare. Nu aveam pe cine sa aducem intr-un timp atat de scurt si nu voiam sa riscam, astfel ca am acceptat. Dupa ce au plecat ei, am plecat si noi sa cautam materialele ce trebuiau cumparate. Programul de lucru al marilor magazine de profil a reprezentat pentru noi un mare avantaj (fiind la serviciu, nu puteam merge la cumparaturi decat seara tarziu).
Vazand ca lucrurile se precipita, cand am mers dupa materialele de constructii, am studiat si piata in domeniul mobilierului de baie. Lucruri multe, exces de marfa, insa atunci cand incepi sa cauti in amanunt este foarte greu de gasit ceva frumos (sau sunt eu prea pretentioasa).
            Deci, peste ceea ce am bugetat, la baia mare au intervenit cheltuieli suplimentare: materiale si manopera pentru zidit si turnat sapa.






Niciun comentariu: