marți, 3 februarie 2015

PRIN PLOIESTI


DOR DE PLIMBARE

 
            Iarna asta, plina de „atata frig si ceata....”, dupa cum spune Toparceanu, parca nu se mai termina. Desi ea este anotimpul meu preferat, anul acesta nefiind aproape deloc zapada, in loc de bucurie mi-a adus doar o stare de lancezeala.

            Vremea de afara te face sa renunti din start la orice idee de plimbare si, cu toate acestea, m-am plictisit de aceleasi drumuri zilnic, de parca as fi robot: serviciu – casa si retur. Si tot gandindu-ma unde as putea pleca pe o astfel de vreme, am ajuns la concluzia ca nu imi cunosc deloc orasul in care traiesc. Desi este un oras industrial, sunt convinsa ca are multe locuri frumoase, multe locuri ce pot aduce un strop de bucurie.

            Asa ca vineri, dupa orele de program, primul drum pe care l-am facut a fost la Biblioteca orasului: Nicolae Iorga. Acolo, o doamna amabila, m-a indrumat spre sectorul de documentare.

            Nimic nu-i ma placut decat sa stai intr-o biblioteca sau librarie si sa rasfoiesti diverse carti. Atmosfera calda si placuta din biblioteca mi-a dat senzatia ca timpul s-a oprit in loc.

            Dupa intense cautari am gasit cartea lui Paul D. Popescu – „Ploiesti 2000 - Ghid al obiectivelor turistice, culturale, economice si arhitectonice”. Era exact ceea ce cautam. O carte care sa fie punctul de plecare al plimbarilor mele prin orasul natal.

            In week-end am rasfoit cartea si, impreuna cu sotul meu, am extras din ea principalele obiective pe care le vom vizita:

1.    Muzeul de istorie si arheologie al judetului Prahova;

2.    Muzeul ceasului – acest muzeu este momentan in renovare, asa ca v-a trebui sa mai astept.;

3.    Muzeul „I.L.Caragiale”;

4.    Casa Hagi Prodan;

5.    Muzeul de Arta, pe langa care trec in fiecare dimineata in drum spre serviciu;

6.    Muzeul petrolului;

7.    Muzeul Paul Constantinescu;

8.    Palatul Culturii;

Un alt obiectiv pe ni l-am propus in aceasta iarna cetoasa si ploioasa este acela de a merge la cateva specacole la:

1.    Teatrul „Toma Caragiu”;

2.    Filarmonica „Paul Constantinescu”

Asa cum spune sotul meu, este un proiect indraznet avand in vedere greutatile si problemele de zi cu zi, insa este un proiect frumos, pe care l-am numit: „Ploiesti in luna februarie”.

 

Niciun comentariu: