miercuri, 10 decembrie 2014

Retete rapide si gustoase

Retete rapide si gustoase

Pentru ca ieri am avut alte proiect de realizat, a trebuit sa gatesc ceva foarte rapid. Am profitat de faptul ca a fost dezlegare la peste si am facut macrou la cuptor, pentru ca a necesitat foarte putin efort din partea mea. Si pentru ca baietii voiau si ceva dulce, am pus repede la masina si un cozonac.

Macrou la cuptor:

Ingrediente: 2 buc macrou; 1 lamaie, sare, piper, 2 linguri ulei.
Mod de preparare: Pestele curatat si spalat se punt intr-o tava tapetata cu hartie de copt. Peste el se pun cele doua linguri de ulei, zeama de la ½ lamaie, sare si piper dupa gust si se da la cuptor al 1500C, aproximativ 30 minute.
Se serveste cu lamaie.




Cozonac de post

Reteta este o adaptare a retetei de cozonac cu fanta de pe blogul “Caietul cu retete”. Pentru ca nu folosesc fanta si nu am avut nici fructe confiate, am folosit socata (sirop de soc si apa) si un amestec de mide nuca, zahar si cacao.
Ingrediente si mod de preparare: 250 ml socata; 60 gr zahar, 80 ml ulei, un praf sare, 500 gr faina cernuta si 14 gr drojdie. Toate acestea (in ordinea scrisa) le-am pus in cuva masinii de paine si am dat la programul de framantat. Am pregatit umplutura astfel: aproximativ 200 gr miez de nuca tocat mai mare, 1 lingura cacao si 2 linguri zahar le-am amestecat. Cand s-a terminat programul masinii, am soc aluatul, l-am impartit in doua bucati. Fiecare bucata am intins-o cu mana, am pus jumatate din umplutura, am rulat si apoi l-am pus in forma de chec tapetata cu hartie de copt. Am obtinut astfel doi cozonacei, pe care i-am lasat la cald sa creaca in tavi 30 minute. I-am copt timp de 20 minute (se face testul scobitorii pentru siguranta) la 1500C in cuptorul preincalzit.
Au fost deliciosi.



Niciun comentariu: