marți, 4 noiembrie 2014

DELICIUL COPILARIEI


CREMA DE ZAHAR ARS-DELICIUL COPILARIEI


Ieri, cand a iesit de la ore, baiatul meu m-a sunat si mi-a spus ca ii este pofta de crema de zahar ars, asa ca aseara m-am delectat facand aceasta minunata prajitura, pe care nu o mai facusem de foarte mult timp, desi se face usor, este gustoasa si sanatoasa.

Si, pentru ca sa vedeti ca am dreptate, va spun si voua reteta.

 Ingrediente:

8 oua mari;

200 gr zahar;

1 litru lapte rece;

esente dupa gustul fiecaruia;

150 gr zahar pentru ars.

Mod de preparare:

Intr-o cratita emailata de 2 litri se caramelizeaza zaharul pana devine lichid si capata o culoare maro deschis. Se da cratita la o parte si, cu mare grija se roteste astfel incat zaharul ars sa se imprastie pe peretii cratitei, dupa care se lasa la racit.

Intre timp, intr-un castron, se pun ouale intregi si zaharul si se bat cu telul pana cand se sparge albusul si se faca foarte putina spuma. Se adauga laptele rece si esentele (eu am pus esenta de vanilie si un plic de nes caffe). Se ia cratita si , daca zaharul nu s-a crapat, se pune cu fundul in apa rece (atentie sa nu intre apa in cratita). Dupa ce zaharul a crapat se adauga amestecul de lapte si oua. Cratita cu amestecul se pune intr-o tava inalta in care s-a pus apa rece si se da la cuptor aproximativ 1 ora. Dupa circa 30 minute se verifica apa din tava ca nu cumva sa clocoteasca. In situatia in care aceasta clocoteste se adauga apa rece.

Crema de zahar ars este gata in momentul in care, daca inclinam cratita, aceasta se dezlipeste de pereti si ramane ferma.

Se scoate din cuptor, se lasa sa se raceasca, apoi se pune o farfurie deasupra cratitei si se rastoarna printr-o miscare iute si ferma (se poate lasa in cratita si se portioneaza).




Eu aseara am facut reteta folosind jumatate din cantitati.

Pofta buna.


Niciun comentariu: