marți, 22 aprilie 2014

COSMETICE HANDMADE - INCEPUTURI


COSMETICE HANDMADE - INCEPUTURI

Peste tot am citit despre cat de nocive sunt produsele pe care le folosim pentru igiena personala, cati parabeni contin si ce dezastru provoaca acestia asupra organismului, astfel incat, am decis sa incerc sa renunt la aceste produse si sa folosim sapunuri, lotiuni, pasta de dinti obtinute in casa.


Nu am avut curajul sa fac aceste lucruri singura, asa ca am facut echipa extraordinara cu fiica mea (chimista casei de altfel).

 Am inceput aceasta activitate cu un lucru simplu si delicat – sapunul. Pentru primul sapun am folosit ulei de cocos, ulei de masline si scortisoara.

Am cantarit, am calculat si recalculat (nu cumva sa gresim) si, cu emotii, ne-am apucat de treaba efectiv.

Am cantarit uleiurile si le-am pus la topit la bain-marie,




Am cantarit apa si soda caustica



Dupa care, cu multa grija, le-am amestecat, turnand soda peste apa putin cate putin. Am masurat temperatura celor doua lichide si, cand amandoua au ajuns la 45 grade le-am amestecat pana cand s-au facut ca o budinca.


Dupa ce a a capatat aspectul de budinca, i-am pus o lingurita generoasa de scortisoara si l-am turnat in cutiutele de branza dulce, dupa care le-am pus la paturi pentru 48 de ore in vederea continuarii procesului de saponificare.


Dupa ce au trecut cele 2 zile, am scos sapunul de la paturi si l-am taiat punandu-l la loc racoros si aerisit sa se usuce. In momentul cand a trebuit sa scoatem sapunul din cutii am realizat ca am facut o greseala: nu am tapetat cutiile cu folie alimentara, asa ca, pentru a scoate sapunul a trebuit sa taiem cutiile.

Acum este la uscat si abia astept sa-l putem folosi.

Dupa ce am terminat de realizat sapunul, fiica mea si-a facut un toner hidratant pentru ten gras, pe baza retetei oferita de cei de la Elemental.

Il foloseste inca de cand l-a facut si este foarte multumita de el: tenul este curat, catifelat, cu o senzatie de prospetime. Deja colegele de la facultate au rugat-o sa le faca si lor.


Niciun comentariu: