miercuri, 26 martie 2014

Materialele pentru curatenie



Materialele pentru curatenie




Asa cum deja v-am spus, am inceput curatenia spaland covoarele. Acum, vom trece la spalatul geamurilor, al perdelelor, stersul peretilor, al prafului de pe mobila. Pentru toate acestea, magazinele abunda de produse de curatenie, care mai de care mai frumos ambalate si prezentate, unele mai scumpe, altele mai putin scumpe, toate insa avand acelasi mare „defect”: sunt pline de elemente chimice care fac rau sanatatii noastre, chiar daca nu imediat, sigur pe temen lung.

Asa ca am stat si m-am intrebat: oare bunicile noastre cum isi curatau casele de luceau de curatenie? Dar mamele noastre? Si am cautat raspunsul: in primul rand am pus mana pe telefon si am sunat-o pe mama, iar al doilea – am tot cautat pe internet. Din toate informatiile am ajuns la urmatoarea concluzie: pentru curatenie se folosesc cu succes 5 produse ieftine, ecologice si la indemana oricui: bicarbonatul de sodiu; lamaia; sarea, otetul si uleiurile. Si iata cum:

Pentru geamuri folosesc o solutie formata din otet, apa si lamaie: o parte otet, 3 parti apa si 3 lingurite zeama de lamaie. Se pune in recipient cu pulverizator si se foloseste.

Tamplaria o frec cu otet si bicarbonat, apoi o limpezesc cu apa curata.

Parchetul il sterg cu o carpa imbibata intr-un amestec format din ulei si lamaie; doua parti ulei de floarea soarelui si o parte zeama de lamaie. Se pun ingredientele intr-un recipient cu pulverizator si se agita inainte de fiecare folosire. Se pulverizeaza pe parchet sau pe mobila si se sterge cu carpa de bumbac (de la un cearceaf vechi, un prosop vechi)

Cojile de lamaie care raman nu se arunca ci se pun intr-un borcan peste care se toarna otet. In afara de cojile de lamaie se folosesc si alte coji de citrice. Se lasa la macerat o saptamana-doua si apoi solutia obtinuta se foloseste pentru stergerea blatului si a mesei in bucatarie.





Pentru a curata cada, chiuveta si toaleta folosesc bicarbonat si otet. Presar din belsug bicarbonat, pun pe o carpa otet si, cu ajutorul ei imprastii bicarbonatul pe toata suprafata. Las 10 minute sa reactioneze dupa care frec si apoi limpezesc cu apa curata. Petele de rugina sau piatra care se fac in jurul robinetilor le frec cu o bucata de lamaie ce a fost introdusa in sare.

In apa cu care spal gresia si faianta pun bicarbonat.

Pentru vase folosesc detergentul ecologic pe care la prezentat Laura Adamache pe blogul ei. Multumesc Laura.

Pentru spalatul rufelor am renuntat la balsamurile obisnuite. Balsamul pe care il folosesc este: o parte apa, o parte otet si uleiuri esentiale (aprox 50-60 picaturi la 2 litri de lichid). Se amesteca si se pune solutia in compartimentul pentru balsam al masinii. Eu folosesc ulei de lemon grass sau de menta.

Si uite asa, casa mea arata ca o floare, folosind produse ieftine si sanatoase.


Astept parerile si comentariile voastre..

Niciun comentariu: